Fuar Nedir?

Fuar nedir? sorusu birçok kişi tarafından merak edilmektedir. Farklı sektörler tarafından düzenlenebilen faaliyetlerden birisi de fuarlarda hem işbirliği yapabilmek hem ortaklık hem de iştirakçi bulma gibi yöntemler içinde fuarlar düzenlenebilir. Bir ürünün tanıtımı ya da bir hizmet hakkında bilgi vermek için de fuar düzenlenmesi mümkündür. Bazı dönemlerde büyük ölçekli fuarlar düzenlenir ve bu fuarlara tek bir işletme değil neredeyse sektörle ilgili olan bütün işletmeler davet edilir. Organizasyon olarak düzenlenmesi ve birçok kişinin davet edilmesi mümkündür. 

Fuar Neden Yapılır?

Fuar ne için yapılır? sorusuna verilecek yanıtlar da oldukça fazladır. Fuarın ne için, hangi sebeplerden dolayı yapıldığını belirlemek için öncelikli olarak sektöre ve etkinliğin sebebine bakmak gerekir. Fuar ihtiyacının neden ortaya çıktığını bulmak tamamen fuarın neden yapıldığını anlatmak için kullanılabilir. Fuarın ne için yapıldığını bulabilmek için belki de öncelikli olarak sorulması gereken soru, fuar alanı nedir sorusudur.

Fuar alanına organizasyonun özelliklerine bağlı olarak seçilen alandır. Açık alan olabileceği gibi kapalı alan olması da mümkündür. Bazı yerlerde etkinliğin kapasitesine bağlı olarak hem açık hem de kapalı alanların kullanılmasına izin verilir. Fuar nedir ve fuarın yapılma sebepleri ise şu şekilde sıralanabilir: 

  • Kurum, kuruluş ve işletmelerin sundukları hizmetler ve ürünler hakkında bilgi almak.
  • Ürün ve hizmetlerin sergilenmesini ve daha çok işe ulaşmasını sağlamak.
  • Hedef grup ile doğrudan iletişim kurmak.
  • Portföyünü genişletmek.
  • Sektörde yer alan diğer uzmanlar ile çalışmak ve tanışmak.
  • Sektörde yer alan diğer firmalar ile tanışmak veya iş birliği yapmak.
  • Sektörde yaşanan gelişmeleri ve yeni haberleri daha kısa süre içerisinde doğru kaynaktan öğrenmek.

Fuar Çeşitleri Nelerdir?

Fuar çeşitleri nelerdir sorusu uzun zamandır sorulan ve cevaplanması beklenen sorular arasındadır. Fuar çeşitleri yapılacak olan aktiviteye bağlı olarak değişiklik gösterilebilir. Aynı zamanda sektörel değişimlere bağlı olarak yine fuar çeşitlerinin değişmesi ve en uygun olanın tercih edilmesi mümkündür. Fuar çeşitleri şu şekilde açıklanabilir:

  • Çevrim içi platformlar üzerinden yapılan sanal fuar türü.
  • Sadece iş sebebiyle gerçekleştirilen fuar türü.
  • Sektör ya da çalışma alanı, temelde oluşturulan fuar türü
  • Tek bir sektörden oluşmayan ve farklı sektörlere ya da amaçlara yer veren karma fuar türü.
  • Ulusal düzeyde gerçekleştirilen fuar türü.
  • Uluslararası düzeyde gerçekleştirilen fuar türü.

Fuar Organizasyonu Nasıl Yapılır?

Fuar organizasyonu nasıl yapılır sorusuna verecek olan yanıtlar çok fazladır. Organizasyonun türüne ve nitelik ve nicelik gibi unsurlarına bağlı olarak organizasyon planı yapılır. İşletme sayısı, katılımcı sayısı ve davetlilere önem vermek gerekir. Organizasyon esnasında titiz davranmak ve belirli konulara düşünmeden hareket etmemek önerilmektedir. Fuarlara katılmanın önemi de organizasyonun içeriğine bağlıdır. 

Fuar Organizasyonu

Fuarların Önemi

Fuarların önemi sektör temelli olmaktadır. Normal günlerde fuarlarda yer alan işletmelere ya da kişilere ulaşmak zor olabilir. Ancak fuarlar iletişim oluşturmak, kişilerle tanışmak ve iş birliği yapmak gibi konularda avantaj sağlamaktadır. Avantajlarının fazla olması ise fuarların önemini arttırır. Fuar nedir diye sorulduğunda da çoğunlukla öneminden ve avantajlarından bahsedilmektedir. 

Ürünlerin sergilenmesini den işletmecilerin kendilerini tanışmalarına kadar birçok farklı fırsat fuarlar ile sağlanır. Bu noktada sektörel ve büyük kapsamlı fuar yapmak hem kişilerin tanınırlığını arttırmak hem de kurumların daha çok görünür olmasını sağlamak için önemlidir. Fuarın amacı nedir diye merak edenlere verilebilecek farklı yanıtlar vardır. Organizasyon yaparak farklı işletmelerin bir araya gelmesini sağlamak ve işletmelere fayda sağlayacak hizmetler hakkında bilgi vermek olarak cevap verilebilir. 

Fuar Etkinlik Yönetimi

Fa organizasyon olarak fuarların vazgeçilmez öğesi olan fuar stantlarını markanız için fark yaratacak şekilde tasarlıyoruz. Ayrıca hedef kitle ve çözüm ortaklarıyla fiziksel temaslar kurulmasını sağlayacak özel görsel etkinlik çözümleri üretiriz.

Fuarların yanı sıra bir diğer interaktif iletişim yolu olan etkinlikler için özgün fikirler üretip, konsept tasarımlar geliştirerek markaların, hedef kitle ve çözüm ortaklarıyla fiziksel temasta bulunmasına imkan sağlarız. 

Markanızın fiziksel temaslarda sağlam ve özgün bir tutum sergilemesi tecrübeli ekibi, yaratıcı, hızlı ve çözüm odaklı yaklaşım ile FA organizasyona sizi bekliyoruz!

Web sitemizi kullanmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş olursunuz.