Hande Yener, 2000’lerin başından bu yana hit şarkıları, yenilikçi tarzı ve etkileyici sahne performansıyla Türk pop müziğinde iz bırakan dinamik bir sanatçıdır.
İçindekiler
ToggleKimdir?
Hande Yener, 12 Ocak 1973’te İstanbul’da doğdu. Gerçek adı Makbule Hande Özyener olan sanatçı, 2000’lerin başında müzik dünyasına adım attı ve kısa sürede pop müziğin en dikkat çeken isimlerinden biri haline geldi. Sadece şarkılarıyla değil, sahne tarzı, kıyafetleri ve sürekli değişen imajıyla da sık sık gündeme geldi.
Müziğe olan ilgisi küçük yaşlarda başlayan Yener, konservatuvara gitmeyi çok istese de ailesinin desteğini alamadı. Erenköy Kız Lisesi’ne başladı ancak ikinci sınıfta okulu bırakarak evlendi. Ancak hayalini gerçekleştirmekten vazgeçmedi ve o dönem bir mağazada çalışırken Hülya Avşar aracılığıyla Sezen Aksu ile tanışma fırsatı yakaladı. Aksu’nun yanında bir süre vokalistlik yaptıktan sonra Altan Çetin’le çalışarak ilk albümü Senden İbaret’i 2000 yılında çıkardı.
Bu albümle müzik kariyerine güçlü bir giriş yapan Hande Yener, Sen Yoluna… Ben Yoluma… (2002), Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor (2004) ve Apayrı (2006) gibi büyük ilgi gören albümleriyle 2000’li yılların en başarılı pop sanatçılarından biri oldu. “Yalanın Batsın”, “Sen Yoluna… Ben Yoluma…”, “Acele Etme”, “Kırmızı”, “Kelepçe” gibi hitlerle listelerde üst sıralara yükseldi.

2007’de çıkardığı Nasıl Delirdim? albümüyle elektronik müziğe yönelerek farklı bir tarz denedi. Bu süreçte eleştirmenlerden olumlu yorumlar alsa da ticari olarak pop müzik kadar büyük bir başarı yakalayamadı. Birkaç yıl süren elektronik müzik dönemi, yapım şirketleriyle yaşadığı anlaşmazlıklar nedeniyle son buldu ve Yener, 2010’da Hande’ye Neler Oluyor? albümüyle yeniden pop müziğe dönüş yaptı.
Sonraki yıllarda Mükemmel (2014) ve Hepsi Hit (2016-17) gibi albümlerle müzik listelerinin zirvesinde yer almaya devam etti. “Bodrum”, “Ya Ya Ya Ya”, “Naber”, “Sebastian”, “Mor”, “Bakıcaz Artık” ve “Beni Sev” gibi birçok şarkısı hit oldu.
Hande Yener, tarzı ve sahne performanslarıyla sık sık Madonna ve diğer uluslararası pop ikonlarıyla kıyaslandı. 2000’li yıllarda bir milyon satış barajını aşan nadir Türk şarkıcılardan biri oldu. 2013’te YouTube’da en çok izlenen Türk sanatçı unvanını elde etti.
Bir dönem LGBT topluluğunun güçlü bir destekçisi olarak görülen Yener, ilerleyen yıllarda bu konuda sessiz kalması nedeniyle eleştirilere maruz kaldı. 2010’ların ikinci yarısında müzik kariyerinin yanı sıra işletmeciliğe de yönelerek çeşitli gece kulübü ve plajların işletmesini üstlendi.
Bugüne kadar beş Altın Kelebek Ödülü ve dört Kral Türkiye Müzik Ödülü başta olmak üzere pek çok ödül kazanan Hande Yener, müzik kariyerindeki yenilikçi adımları ve güçlü sahne enerjisiyle Türkiye’nin en ikonik pop yıldızlarından biri olmaya devam ediyor.
Hayatı ve Kariyeri
1973 – 1999: İlk yılları ve kariyer başlangıcı
Hande Yener’in hayatı, 12 Ocak 1973’te İstanbul Kadıköy’de, Bahariyeli bir ailenin kızı olarak başladı. Makbule Hande Özyener, orta halli bir evde, ev hanımı olan annesi Yıldız ve futbolculuk geçmişi bulunan, Ford Otosan’da çalışan babası Erol’un yanında büyüdü. Küçüklüğünden itibaren müziğe olan ilgisi belirgin olan Hande, konservatuvara gitme hayalini gerçekleştiremezken, Erenköy Kız Lisesi’nde eğitim aldı ve lise ikinci sınıfta bırakacağını, “Vatandaşlık dersi öğretmeni bana kafayı takmıştı, edebiyattan da başarısızdım; imtihanlara bile girmedim. Müzik notlarım hep 10’du.” diyerek anlattı.
17 yaşındayken, babasının alkol problemi nedeniyle anne ve babasının boşanması, Hande için zorlu bir dönemin başlangıcı oldu. 1990 yılında, Gümrük komisyoncusu Uğur Kulaçoğlu ile evlenen Hande, aynı yıl Ekim’de oğlu Çağın’ın dünyaya gelmesiyle hayatına yeni bir dönem açtı. Ancak evlilikte yaşanan çeşitli sorunlar nedeniyle 1994’te boşanmak zorunda kaldı.
Kariyerinde asıl dönüm noktası ise ses hocası Erdem Siyavuşgil ile başladı. Şarkıcı Sezen Aksu’ya duyduğu hayranlık, onunla tanışma çabalarını körükledi. Suadiye’deki Mudo’da çalışırken, daha sonra ünlü sanatçıların uğradığı Ali AltaModa mağazasında, Aksu’ya ulaşabilmek için her gün geri vokallik mesajları bıraktı. Uzun süren umutsuzluk döneminin ardından, Hülya Avşar’ın desteğiyle Aksu ile bağlantı kurmayı başardı. Nisan 1993’te gerçekleşen ilk görüşmede “Yalnızlık Senfonisi” ve “Oyun Bitti” şarkılarını seslendirdi; Aksu’nun beğenisini kazanan Hande, iki yıl boyunca onun yanında geri vokalist ve asistanlık yaptı. 1994’te Cem Özer’in sunduğu “Laf Lafı Açıyor” programında orkestra solisti olarak televizyona çıkan Hande, daha sonra barlarda sahne almak için Aksu’nun yanından ayrıldı ve Türkiye’nin çeşitli yerlerinde performans sergiledi. Albüm hazırlık sürecinde tekrar Aksu’ya dönerek, onun tavsiyesi üzerine DMC ile anlaşma imzaladı.
2000 – 2003: Senden İbaret ve Sen Yoluna… Ben Yoluma…
Hande Yener, müzik kariyerine 31 Mayıs 2000’de DMC etiketi altında yayımlanan ilk stüdyo albümü Senden İbaret ile adım attı. Ercan Saatçi yapımcılığında hazırlanan albüm, bir yıllık çalışmaların sonucunda neredeyse tamamıyla Altan Çetin’in kaleminden çıkan parçalarla doluydu. Yener, bu albümde müziğini “ne batı ne de arabesk, Türkçe pop” olarak tanımlamış, bu tanımlama onun kendine has tarzını ortaya koymuştu. Çıkış şarkısı “Yalanın Batsın”, hem büyük ilgi gördü hem de klibiyle müzik listelerinde uzun süre zirvede yer aldı. Bu başarı, Hande Yener için beklenmedik bir çıkış olmanın ötesinde, aynı zamanda müzik dünyasında tanınan ilk kadın vokal olarak dikkat çekmesini sağladı. İlk albüm sonrası elde ettiği ödüller ve aldığı olumlu eleştiriler, Yener’in ne kadar yetenekli olduğunu kanıtladı.
Yenilikçi tarzı ve çıkışındaki başarıların ardından, Hande Yener, 2001’de bazı şarkılarının yeni düzenlemelerine yer verdiği Extra adlı çalışmasını yayınladı ve televizyon dünyasında da yer alarak Show TV’nin popüler dizilerinden birinde konuk oyuncu oldu. 2002’ye gelindiğinde, basketbolcu Kemal Tunçeri ile yaşadığı ilişki ve Ülker’in Petibör reklamındaki performansı, onun magazin gündemindeki yerini perçinledi. Aynı yıl, beklenen ikinci stüdyo albümü Sen Yoluna… Ben Yoluma… Temmuz ayında Erol Köse Production etiketiyle piyasaya sürüldü. Albüm, Michael Kuyucu gibi radyocu ve eleştirmenlerin övgüsünü alırken, “Sen Yoluna… Ben Yoluma…” adlı hit şarkısının yanı sıra “Şansın Bol Olsun”, “Evlilik Sandalı” ve “Küs” gibi parçalarıyla da dikkat çekti. Albüm, 1 milyondan fazla satış başarısı göstererek platin sertifika aldı ve çeşitli müzik ödüllerinde öne çıktı.
Ayrıca, Hande Yener, 2002’nin Haziran ayında Filli Boya reklamlarında yer aldı, Temmuz’da ise Pazar Keyfi adlı programda konuk sunuculuk yaptı. 2003’te ise kendi programı Hande Yener Show ile ekranlarda boy gösterdi ve aynı yıl iş adamı Moris Kohen ile olan ilişkisi magazin gündeminde yer aldı. Bu dönemde Yener, müzikten televizyona, reklam dünyasından magazine kadar birçok alanda adını duyurmayı başardı.
2004 – 2006: Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor ve Apayrı
2004 – 2006 döneminde Hande Yener, müzik kariyerinde önemli iki albüme imza attı. Temmuz 2004’te, Hamburg ve İstanbul’da kayıtlarını gerçekleştirdiği üçüncü stüdyo albümü Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor’u Erol Köse Production etiketiyle piyasaya sürdü. Aralık 2004’te Müzik Dergisi’nde verdiği röportajda, bu albümde kendisini daha profesyonel hissettiğini ve şarkıları tamamen duygularıyla, dinleyici olarak, gitar eşliğinde dinlediğini belirtti. Ticari kaygılardan uzak, ekibin yoğun çalışmasıyla ortaya konulan, hit olma potansiyeli yüksek ve klasikleşebilecek şarkıların seçildiğini vurguladı.
Albüm, “Acele Etme”, “Kırmızı” ve “Acı Veriyor” gibi hit parçalarının klipleriyle büyük ilgi gördü; sonrasında “Armağan”, “Hoşgeldiniz” ve “Bu Yüzden” gibi şarkılara da video klipler çekildi. Radyolarda zirveye yerleşen bu şarkılar, 2004 içerisinde 400 bin kopya satışı sağlayarak MÜ-YAP’tan altın sertifika almalarını sağladı. İstanbul FM’nin düzenlediği ödüller arasında da Altın Albüm ödülünü kazandı. Ayrıca, 20-21 Ağustos 2005 tarihlerinde, İtalyan dansçı ve yönetmen Luca Tommassini’nin hazırladığı görsel şov eşliğinde Rumeli Hisarı’nda unutulmaz bir konser verdi.
Ocak 2006’da ise dördüncü stüdyo albümü Apayrı dinleyiciyle buluştu. “Sanat için üretildiği” ve Hande Yener’in sesiyle uyumlu olarak hazırlanan bu albüm, alternatif bir pop deneyimi olarak öne çıktı. Yener, değişimin mesleğinin bir parçası olduğunu, teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte müzikte de sürekli evrimin kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Daha önceki eserlerinin arkasında durduğunu, ancak aynı tarzı tekrarlamanın kendisini geliştirmeyeceğini anlattı.
Apayrı, Avrupai esintiler taşıyan, pop müziğin yanı sıra house, R&B ve rock gibi farklı tarzları da barındıran bir yapıda sunuldu. Bazı eleştirmenler bu tarz değişikliğini olumlu karşılarken, bazıları eleştirel yaklaştı. Hürriyet’ten Tolga Akyıldız, albümün tamamen batı dans altyapıları üzerine kurulu olduğunu dile getirdi. Albümde yer alan “Kelepçe”, “Aşkın Ateşi” ve “Kim Bilebilir Aşkı” gibi parçaların klipleri yayımlandı. 2006 yılı içerisinde 165 bin kopya satarak MÜ-YAP’tan altın sertifika alan Apayrı, 2007 PowerTürk Müzik Ödülleri’nde En İyi Albüm ödülünü de hak etti.
Ayrıca, NTV tarafından Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor ile birlikte 2000’li yılların en iyi Türkçe albümleri arasında gösterilen Yener, Eylül 2006’da elektronik altyapılara yer veren Hande Maxi EP’siyle müzikine farklı bir boyut kattı. Bu çalışma kapsamında çekilen “Biraz Özgürlük” video klibi, 2007 Kral TV Video Müzik Ödülleri’nde En İyi Klip kategorisinde aday gösterildi.
2007 – 2009: Nasıl Delirdim?, Hipnoz ve Hayrola?
Hande Yener’in kariyerinde 2007 yılı, önemli dönüm noktalarından biri oldu. Eurovision sonrası TRT, yapımcı Erol Köse’ye Yener’in 2008’deki yarışmaya sıcak baktığını sormuş; ancak kısa sürede TRT, yarışma için teklif götürülmediğini duyurunca, Köse yaptığı basın açıklamasında, şarkıcının ön teklifi aldığını fakat erken yapılan açıklama nedeniyle teklifin geri çevrildiğini belirtmiş.
Mayıs 2007’de beşinci stüdyo albümü Nasıl Delirdim? piyasaya sürüldü. Çıkış öncesinde 72 bin ön sipariş alan albüm, Yener’in poptan elektronik müziğe geçişinin de müjdecisiydi. Geçiş, bazı eleştirmenler tarafından olumsuz karşılansa da Yener, “Herkesi memnun etmek imkansız; önemli olan kendi müzik kalitenizi ortaya koymaktır” diyerek yanıt verdi. Sezen Aksu’nun yazıp bestelemiş olduğu “Kibir (Yanmam Lazım)” albümün çıkış şarkısı olarak büyük başarı elde etti; ardından sevgilisi Kadir Doğulu için yazılan “Romeo” da klibiyle dikkat çekti. Albüm, NTV tarafından 2000’lerin en iyi Türkçe albümlerinden biri olarak gösterilirken, İstanbul FM’in düzenlediği ödüllerde En İyi Pop Kadın Albüm ödülünü kazandı. Ağustos’ta ise Yener, Kadir Doğulu ile nişanlandı.
Aynı yıl, “bakkal müziği” tanımıyla çeşitli şarkıcılarla tartışmalara giren Yener, özellikle Demet Akalın ile başlayan çekişmede kendine özgü tarzını savundu. Yener, Batı müziği yöneliminde olduğu için fantezi tarzıyla rekabet edemeyeceğini söylerken, Akalın ve diğerleri farklı yorumlar yaptı. Bu tartışmalar sırasında, karşılıklı açılan davalar da gündeme geldi; bazı davalarda Yener, kişilik haklarına saldırı nedeniyle karşı tarafa dava açsa da sonuçlar farklı şekilde netleşti.
2008’in başlarında Yener, Kemal Doğulu’nun “1 Yerde” adlı single’ının yapımcılığını üstlenip kendisi de şarkıya eşlik etti. Aynı dönemde “Nasıl Delirdim?” albümünün son klibi “Yalan Olmasın” yayınlandı; ayrıca Show TV’de Pazar Keyfi programının sunuculuğunu yaptı. Mayıs 2008’de altıncı albümü Hipnoz’u Erol Köse Production etiketiyle piyasaya sürdü; albüm 40 bin kopya sattı. Bu süreçte Kadir Doğulu ile birlikte, Türkçe Pop Alternatifi ifadesinin baş harflerinden oluşan TPA Production adlı yapım şirketini kurdu. Hipnoz’da neredeyse tüm şarkı sözlerini kendisi kaleme alan Yener, eleştirmenlerin poptan uzaklaşan, piyasaya tepki niteliğinde bir iş çıkardığını belirttikleri albümle çıkış şarkısı sayesinde Billboard Türkiye derlemesinde Türkçe Top 20’de 10’a kadar yükseldi. Ancak, çıkan haberlerde klibinin RTÜK tarafından yasaklandığı iddiaları gündeme gelince Yener, bu iddiaları asılsız bir komplo olarak nitelendirdi; sonradan alınan belgeler, klibe herhangi bir yasak getirilmediğini ortaya koydu. Tüm bu süreç, Yener’in yapım şirketiyle arasını açtı ve sonunda albüm sözleşmesini tazminat ödeyerek feshetti.
Kasım 2008’de Avrupa Müzik ile iki albümlük bir anlaşma imzalayan Yener, Mart 2009’da yedinci stüdyo albümü “Hayrola?”yı bu şirket aracılığıyla piyasaya sürdü. Albümde, yedi şarkının sözlerini tek başına yazdığı Yener, yorum tarzında ve ses tonunda yaptığı değişiklikleri dinleyicilerine yansıttı; Teoman’ın “Arsız” şarkısında ona eşlik etmesi de dikkat çekti. Eleştirmenler, albümü kaliteli bir elektronik müzik çalışması olarak değerlendirirken, “Hipnoz” kadar etkileyici hitlere sahip olamadığını ifade ettiler. MÜ-YAP verilerine göre albüm Haziran 2009’a kadar 37 bin kopya sattı; çıkış şarkısı Türkiye Resmî Listesi’nde 3. sıraya kadar yükseldi ve Kemal Doğulu tarafından yönetilen klibiyle izleyici karşısına çıktı. Ancak, ikinci klip ile ilgili yaşanan sorunlar Yener ile Avrupa Müzik arasında gerginliğe yol açınca, Yener sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetti. Bu durum sonrasında Avrupa Müzik, maddi ve manevi tazminat davası açtı; mahkeme, Yener’in şirkete ödediği parayı faiziyle birlikte geri ödemesine karar verdi.
2009 sonlarına doğru, Yener’in domuz gribi teşhisi konulduğu ve ölüm korkusu yaşadığı haberleri çıktı; bu süreçte geriye bırakmak üzere bir şarkı hazırladığı duyurulduysa da, kısa sürede sağlığına kavuştu. 2010 yılbaşında ise NTV’de Müslüm Gürses ile sahne alarak “Sorma Ne Haldeyim”i seslendirdi. Bu dönem, Hande Yener’in müzik kariyerinde hem sanatsal hem de kişisel anlamda önemli değişim ve dönüşümlerin yaşandığı, tartışmalarla örülü ama aynı zamanda başarılarla taçlanan bir süreç olarak öne çıkıyor.
2010 – 2013: Hande’ye Neler Oluyor?, Teşekkürler ve Kraliçe
Hande Yener, 2009 sonlarında pop müziğe geri döneceğini duyurduğunda, bu açıklama Türk basınında büyük yankı uyandırmış, eleştirmenler arasında tartışmalara neden olmuştu. Bazı yorumcular, elektronik müzik döneminde konserlerinin düşüş yaşaması ve albüm satışlarının azalması nedeniyle bu kararı aldığını öne sürerken, Yener ise bu iddiaları, farklı bir tarz denediği için kendisine uygulanan cezalandırma girişimi olarak nitelendirdi. Kendi açıklamasına göre, pop müziğe geri dönüşü, değişiklik yapma tutkusuyla ve elektronik projelere yönelik enerjisinin azalmasıyla alakalıydı.
2010 yılında albüm hazırlıkları sürerken, yaşanan bazı olaylar da gündeme geldi. Örneğin, hayran sitesi handeyenerfanclub.com, stilisti Kemal Doğulu’ya yönelik yapılan hakaretler nedeniyle kapatıldı. Aynı yıl, basında “İlk ‘Sopa’ hayranlara geldi” şeklinde duyurulan yeni albümün çıkış şarkısı “Sopa”yla birlikte, Yener Nisan ayında uzun süredir birlikte olduğu sevgilisi Kadir Doğulu’ndan ayrıldı ve sekizinci stüdyo albümü “Hande’ye Neler Oluyor?” Poll Production etiketiyle piyasaya çıktı. Albümde yer alan şarkıların tamamı Sinan Akçıl tarafından kaleme alınmıştı. Eleştirmenler, Yener’in eski tarzına tam dönüş yapamadığını belirtirken, “Sopa” ve “Bodrum” adlı parçalar büyük çıkış yakaladı; “Bodrum” Türkiye listelerinde bir numaraya yerleşti. Albüm tanıtım sürecinde çeşitli klipler yayımlandı ve İstanbul FM ile Kral Müzik Ödülleri gibi platformlardan da övgüler aldı. Ayrıca, Eylül’de yayımlanan remiks albümü “Hande’yle Yaz Bitmez” de dikkat çekti.
2011’e gelindiğinde, Yener müzik kariyerinde yeni bir adım atarak Sinan Akçıl ile düetlere imza attı; düetlerin yer aldığı albüm çalışmaları, Altın Kelebek Ödülleri’nde Yılın Türk Pop Müziği Kadın Solisti ödülünü kazanmasının ardından “Bana Anlat” performansıyla taçlandı. Eylül ayında yayımladığı dokuzuncu albümü “Teşekkürler”, 11 yılın özeti niteliğinde, tamamen Sinan Akçıl imzalı şarkılar içeriyordu. Albüm, eleştirmenler arasında karışık yorumlar alsa da, “Bana Anlat”, “Unutulmuyor” ve “Teşekkürler” gibi klipleriyle geniş kitlelere ulaştı; yıl içerisinde önemli bir satış başarısı elde etti.
2012’de Yener, Demet Akalın ile birlikte yer aldığı Morhipo reklam kampanyalarıyla da gündeme geldi. Bu dönemde, Seksendört ile “Rüya” şarkısını yeniden yorumlayarak remiks albümü yayımladı; “Rüya”, 2013 Türkiye Müzik Ödülleri’nde adaylıklar aldığının yanı sıra, çeşitli ödüller kazandı. Eylül ayında ise Orhan Gencebay’ın sanat yılını kutlamak amacıyla “Kaderimin Oyunu”’nu seslendirdi. Onuncu stüdyo albümü “Kraliçe”, 12 Aralık 2012’de piyasaya sürüldü; albümde de tüm şarkılar Sinan Akçıl’ın kaleminden çıkmıştı. Eleştirmenler, Yener’in eski başarılarını tekrarlama çabasını eleştirirken, çıkış şarkısı “Hasta” listelerde başarılı performans sergiledi. Albüm, çeşitli ödüller kazanıp 79 bin kopya satarken, Yener, babası Erol Özyener’in 30 Aralık’ta ani vefatı nedeniyle albüm tanıtımını yarıda bırakmak zorunda kaldı.
Mart 2013’te Ukraynalı dans grubu Kazaky’nin daveti üzerine İstanbul’da gerçekleşen konserde, Yener özel bir video ile ağırlanırken, Mayıs ayında Berksan’ın kaleme aldığı “Ya Ya Ya Ya” şarkısı büyük ilgi gördü. Şarkı, yayımlandığı hafta Türkiye listelerinde hızla yükselerek dikkat çekti; aynı zamanda 2013 yılının en çok indirilen ve YouTube’da en fazla tıklanan eserlerinden biri oldu. Kasım ayında Volga Tamöz ile çıkardığı “Biri Var” adlı single’ın tanıtımı da gerçekleşti. Ayrıca, ATV’nin Veliaht adlı yarışma programında jüri üyeliği yaparak televizyon dünyasında da yer aldı. Yıl sonunda ise, en iyi şarkılarından oluşan best-of albümleriyle müzikseverlere hit parçalarını sunarak kariyerine yeni bir soluk getirdi.
2014 – 2019: Mükemmel ve Hepsi Hit
Hande Yener, 2014 yılında on birinci stüdyo albümü “Mükemmel” ile müzik dünyasına güçlü bir giriş yaptı. Poll Production işbirliğiyle Haziran’da piyasaya sürülen albüm, yıl sonuna kadar 50 bin kopyaya ulaştı. Hürriyet’ten bir eleştirmen, albümdeki şarkılarda fark edilir bir yenilenme havası yakalandığını belirtirken, Yener, yıllar sonra Altan Çetin ile yeniden çalışma fırsatı buldu. Çetin’in kaleme aldığı çıkış şarkısı Alt Dudak, listelerde hızla yükseldi ve Juliet olarak konuk olduğu bir programın sezon finalinde de seslendirildi.
Aynı yılın ilerleyen dönemlerinde, üç aylık hazırlık sürecinin ardından, 25 Ağustos’ta Harbiye’de Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu’nda verdiği konser büyük ilgi topladı. Bu performanstan elde edilen görüntüler, Türkiye’de 2014’te Google’da en çok aranan şarkılar arasında yer alan Naber klibinde kullanıldı. Ardından albümün üçüncü klibi Hani Bana çekildi ve Eylül ayında Berksan’ın bir şarkısında düet sanatçısı olarak sahne aldı.
Mart 2015’te Yener, daha önce konuk jüri olarak yer aldığı moda yarışması Bu Tarz Benim’in ikinci sezonunda tekrar jüri koltuğunda oturdu. Aynı ay, Volga Tamöz’ün albümündeki parçaları seslendirerek, özellikle Sebastian şarkısıyla üç hafta boyunca listelerde zirvede yer aldı. Bu başarının ardından, Sebastian ismiyle adlandırılan turneye çıkarak Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde konserler verdi. Ayrıca, bu şarkı adı, Haziran 2015’ten Kasım 2016’ya kadar Bodrum’daki bir plaj ve gece kulübüne de verilmişti. Karaköy’deki şube ise Aralık 2015 ile Nisan 2016 arasında Yener’in ortak işletmesi olarak hizmet verdi. Ancak bu süreçte bazı basın organları, Yener’in maddi kayıplar yaşadığını iddia etti. Yıl içinde, iş hayatına odaklanırken müzik kariyerinde de yeni adımlar atarak, filmden uyarlanan bir nakaratı içeren Kışkışşş ve Serdar Ortaç ile düet yaptığı İki Deli gibi parçalarla gündeme geldi; ilki eleştirmenler tarafından olumsuz, ikincisi ise listelerde başarılı oldu.
Ocak 2016’da, Aylin Coşkun’un Saftirik klibini yöneterek ilk kez yönetmenlik deneyimine adım atan Yener, bir ay sonra sosyal medyada taciz mesajları alan bir isim nedeniyle polise başvurdu. Taciz eden kişinin yargılanması sürecinde, atipik psikoz teşhisi nedeniyle cezasız kalması gündeme geldi. Mayıs ayında Erol Evgin ile düet yaptığı Sevdan Olmasa ile müzikal işbirliklerine devam eden sanatçı, aynı yıl on ikinci stüdyo albümü Hepsi Hit Vol. 1’i çıkardı. Albümün çıkış şarkısı Mor, üç hafta boyunca listelerde zirvede kalarak ve Altın Kelebek Ödülleri’nde En İyi Klip ödülünü kazanarak dikkat çekti; ancak bazı eleştirmenler, albümdeki şarkıların sadece isimde “hit” olmanın ötesinde beklentileri karşılamadığını ifade etti.
Ocak 2017’de Ülker Sports Arena’da düzenlenen Türkiye Basketbol Ligi All-Star etkinliğinde sahne alan Yener, ertesi ay Arnavutköy’de VIP Room adlı gece kulübünü işletmeye başladı. Haziran’da ise on üçüncü stüdyo albümü Hepsi Hit Vol. 2’yi piyasaya sürdü ve Çeşme’deki Neo eğlence mekanının açılışında yer aldı. Albümün çıkış parçası Bakıcaz Artık, listelerde iki numaraya kadar yükseldi; ardından Benden Sonra ve Vay şarkılarının klipleri gösterime girdi. Eleştirmenler, albümün tüm parçalarının “hit” olma özelliğini tam olarak yansıtamadığını söylerken, Mete Özgencil ile yapılan iş birliğini övgüyle karşıladı. Yıl sonunda yayımlanan bir rapora göre, Yener, Türkiye radyolarında en çok çalınan ve müzik kanallarında en çok klibi gösterilen sanatçı unvanını elde etti; fakat bu raporun güvenilirliği tartışmalara neden oldu ve sosyal medyada tartışmalar yaşandıktan sonra taraflar aralarındaki sorunları çözerek dava sürecini sonlandırdı.
2018 yılında, Aylin Coşkun’un listelerde zirveye yerleşen Manzara şarkısında ona eşlik eden ve aynı zamanda klibini yöneten Yener, Yıldız Tilbe’ye saygı albümü Yıldızlı Şarkılar kapsamında Kış Güneşi’ni seslendirdi. Yılın ikinci yarısında deep house esintileri taşıyan Beni Sev ve ilk İngilizce parçası Love Always Wins ile müzikseverlerle buluştu. Beni Sev, eleştirmenlerden olumlu yorumlar alırken, Love Always Wins şarkısının adı, geçmişte desteklediği LGBT hareketiyle ilişkisini yeniden gündeme getirerek tartışmalara yol açtı. Yıl sonunda, Telifmetre verilerine göre, Yener 154 farklı eseriyle Türkiye’de radyo ve televizyonlarda en çok çalınan kadın şarkıcı konumuna yükseldi. Ayrıca, uzun süredir magazin gündeminde yaşanan polemiklerin ardından Demet Akalın ile aralarını düzeltmeyi başardı.

2019’da Hande Yener, farklı tarzları barındıran dört yeni şarkı yayınlayarak müzik sektöründeki dijital dönüşüme ayak uydurma çabalarını sürdürdü. Şubat ayında aynı gün yayımladığı solo parça Aşk Tohumu ile Avustralyalı şarkıcı Faydee ile düet yaptığı Gravity’yi dinleyicilerle buluşturdu. Aşk Tohumu, elektronik altyapısıyla geçmişteki elektronik dönemine göndermeler yaparak beğeni toplarken, Mayıs’ta Altan Çetin’in sözlerini kaleme aldığı Kuş ve Temmuz’da Mete Özgencil’in sözlerini yazdığı Krema yayımlandı. Kuş, daha ticari bir yapıya sahipken; Krema, alternatif tarzıyla karışık eleştiriler aldı. Özellikle Kuş klibi için çekimler Zanzibar, Tanzanya’da gerçekleştirildi. 2019 yılı, aynı zamanda Türkçe rap müziğin ana akıma yükselmesiyle, pop müzik dünyasında yeni trendlere uyum sağlama çabalarının da hissedildiği bir dönem oldu. Yıl sonunda, Yener, TRT 1’in “Kalk Gidelim” dizisinin yılbaşı özel bölümünde konuk oyuncu olarak ekranlarda yer aldı. Bu süreçte Hande Yener, hem müzikal kariyerinde hem de iş dünyasında farklı projelere imza atarken, cesur adımları ve yenilikçi tarzıyla gündemde kalmayı başardı.
2020’den günümüze: Carpe Diem
Hande Yener, 20 yıllık profesyonel müzik kariyerini taçlandırmak için on dördüncü stüdyo albümü Carpe Diem’i çıkardı. COVID-19 pandemisi nedeniyle planlanan tarihten gecikerek albüm, 2 Ekim 2020’de dinleyicilerle buluştu. Yıl içerisinde yayımlanan “Pencere” ve “Bela” single’ları albümde yer almazken, ardından “Carpe Diem”, “Aşk Sandım”, “Boşuna” ve “Kaç” isimli şarkıların klipleri sırasıyla izleyiciyle paylaşıldı.
Temmuz 2021’de verdiği bir röportajda ise, bir yıl önce meme kanserini atlattığını samimi bir şekilde duyurdu.
Diskografi
- Senden İbaret
- Sen Yoluna… Ben Yoluma…
- Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor
- Apayrı
- Nasıl Delirdim?
- Hipnoz
- Hayrola?
- Hande’ye Neler Oluyor?
- Teşekkürler
- Kraliçe
- Mükemmel
- Hepsi Hit Vol. 1
- Hepsi Hit Vol. 2
- Carpe Diem
- Afrodizyak
Hande Yener Menajeri & Booking & Organizasyon
Hande Yener, profesyonel ekibiyle birlikte organizasyon, booking ve menajerlik hizmetleri kapsamında etkinliklerinizi eksiksiz şekilde planlamaya hazır. Etkinliğinizde yer almasını istediğiniz sanatçılar hakkında detaylı bilgi almak için +90 (212) 212 11 66 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz. Ünlü sanatçı Hande Yener, teknik ve dijital ekip desteğiyle gerçekleştirdiği iş birlikleri sayesinde müzik dünyasında pek çok önemli başarıya imza attı. Kendine özgü müzikal tarzı, çarpıcı sahne performansları ve yenilikçi dokunuşlarıyla geniş bir dinleyici kitlesine ulaşan sanatçı, enerjik performanslarıyla yıllardır hayranlarının gönlünde özel bir yer edinmiş durumda.